Itselläni on ABS-muovinen Terhi 440, enkä kyllä keksi mitään negatiivista sanottavaa suuren painon lisäksi.
Neljättä avovesikautta aloittelen tässä tuon veneen kanssa ja olen todella tyytyväinen. (Vene on siis kuitenkin ollut käytössä 80-luvulta saakka) Terhi 440 on äärimmäisen vakaa ja ainakin minun käyttööni optimaalinen. Vene kulkee nätisti 4 hp:n perätuupparilla. Mitään hirmunopeuksia ja plaaniin nousua ei tuolla saavuta ainakaan ilman ylitehoista konetta ja trimmivirityksiä, mutta GPS-laitteen ilmoittama 6,8 solmun vauhti kyllä riittää ainakin minulle hienosti. Terhi 375 on käsittääkseni ominaisuuksiltaan ja runkomalliltaan samanlainen kuin 440, eli uskoisin veneiden olevan aika lailla toisiinsa verrannollisia.
Sitten itse asiaan. Terhillä on oma paikkausaine ABS-muoviveneille. Ainakin vielä viime vuonna ainetta sai nimellä
Terhi Fix. Tuolla homman pitäisi ainakin teoriassa onnistua. Tietysti jos on foamit ovat pahasti vettyneet tai reikä on syvä, ei tuolla fixausmassalla varmaankaan saa reikää korjattua.
Itselläni ei siis kokemusta kyseisestä tökötistä ole, sen verran varovaisesti olen ajellut.