Aivan kaikista noista en tiedä kustanuksiltaan, mutta jostain (ainakin paperin uusiokäyttö) noista tuotteista niiden kerääminen ja uudelleen jalostaminen on huomattavasti kallimpaa, kuin että se tehdään uusiutumattomista luonnonvaroista. Paperiahan saa puusta, ei kuulu uusiutumattomiin.....
Se järki tuossa kuviossa on että säästetään ainakin hiukan luonnonvaroja. Sanomattakin se on selvää, ettei kukaan sitä rupea harrastamaan omakustannushintaan tappioista puhumattakaan.
Ja koska itsekkin uskon että vapaa yrittäjyys kuuluu demokratiaan, niin jolla on halu riskeereta ja yrittää, niin se on oikein. Kyllä siitä kuuluu voittoa saada.
Tuossa Mikko olet oikeassa, tietyt alueet on jaettu jätehuolloilla kuten nuohoojillakin. Kyllä nuohoojan muualtakin voi tilata ainakin täällä, mutta se p..u ottaa hintaa jo kilometreistä. Jätteen kuljetusfirmoista en ole kysellyt.
Rakensin 2002 pienen mökin Pohjois-Savoon oikeitten ihmisten maahan, ja vasta 2009 ko. kunta havahtui siihen, etten kuulunut jätehuollon piiriin. Postia tuli että menet jätehuoltoon tai tulee vaikeuksia..... Soitin alueellani olevalla yrittäjälle jolla on koko kesän roskislava kylän oletetussa keskipisteessä...

. Selitin asian, ja taisin mainita että vien ne roskat aina mennessäni mieluummin, koska niiden vienti sinne yhteislavalle tekee liki 20 kilometrin lenkin. Ja yllätys......Kaveri sanoi että koska niin on, niin hän laittaa sinut tänne listalle, että olet mukana, mutta koska et palvelua käytä, ei tartte maksaakkaan. Summa oli jtn 20 euron luokkaa, jonka kumminkin silloin maksoin. Enää en ole maksanut mitään, koska ei ole tullut sieltä laskuakaan. Reilu kaveri...
Itse asun
hajaasutusalueella, (onko tuo yhdyssana), joten biologiset jätteet kompostoin itse. Enkä enää käytä bioskia sun muita itsehajoavia pusseja siellä bioastiassa, vaan kippaan kahvipussit ja perunankuoret yms. suoraan pelkkään astiaan. Tyhjennyksen jälkeen olen pessyt sen yleensä aivan pelkällä vedellä. Eikä kompostimullasta tarvitse lajitella niitä biopussin kappaleita pois....Eikä niitä silloin myöskään minua varten tehdä....
Yhden ihmisen teot ja tekemättä jättämiset ei maailmaa mihinkään suuntaan kaada, mutta onhan se aina alku......