Chat

Kirjoittaja Aihe: Vaapunvalmistusvinkit tänne!  (Luettu 61592 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Laitetaan se kala aromipesään hautumaan
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Vaapunvalmistusvinkit tänne!
« Vastaus #450 : Marraskuu 17, 2011, 23:07:13 »
No tuota noin.. Montako kerrosta lakkaa sulla on folion päällä ennen maalausta? Mulla on vähintään 4, ohuempana lakkana jopa 10. Ohut kerros lakkaa kuivuu nopeammin, jolloin se väri ei ehkä lähde valumaan.  Minä nostan nopeasti, jolloin kontakti maalin ja lakan välillä jää "märkävaiheessa" lyhyeksi.

Voihan se olla, että lakkapiste on taas mennyt muuttamaan jotain koostumuksia ja uudet CAB coatit ovat tuollaisia kuin kuvailit.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

marko.m

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #451 : Marraskuu 18, 2011, 23:50:48 »
Yksi kerros lakkaa folion päällä. Ehkäpä johtuu juuri siitä. Saan varmaan ohentaa lakkaa vielä että kestää laittaa enemmän kerroksia. Lakka on cabin regular.

UISTIN

• Pohjakalojen rapsuttaja
  • Toimittaja
    • Profiili
« Vastaus #452 : Joulukuu 19, 2011, 13:21:43 »
Terve. Itsellä on vaapunteko jäissä nyt talven ajan kun ei ole maalaus/lakkaus paikkaa, mutta runkolankoja ajattelin vääntää jo kesäksi. Nyt kysyisinkin, että miten saatte hyvät ja mahd. pyöreät renkaan runkolankoihin?  Muutamia vinkkejä löysin, mutta ne oli tarkoitettu pääasiassa niille, jotka valmistavat useita lankoja samaan runkoon. Itse teen erikokoisia ja erilaisia runkoja, en ikinä kahta samanlaista.  :-)

Satunnaikalastaja

• Profiili
« Vastaus #453 : Joulukuu 19, 2011, 16:19:12 »
Tämä on heikko kohta itsellänikin. Pyöröpihdellä kyllä saa mutta siinä on aika lailla taivuttelemista. Lukkopihtien kahvojen välisen saranavivun pykäkälän, joka painuu U-muotoisen kahvan sisään, olen hionut pyöreäksi. Sillä saa kertapainalluksella lenkin ja pienet vastataitokset, mutta lenkki jää aika avoimeksi ja tarvitsee vielä pihtejä. Voisin lisäillä tarkentavan kuvan joskus kun jaksan askarrella.

Kunpa keksisi sellaiset pihdit joilla tulisi siisti symmetrinen lenkki ja langanpäät jäisivät siististi vierekkäin kertapuristuksella.

Lisätty 25.12.2012:
Tällaista jälkeä saa kolmella naksautuksella, lopputaivuttelu pitää tehdä pihdeillä.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2011, 14:35:56 kirjoittanut Satunnaikalastaja »

UISTIN

• Toimittaja
    • Profiili
« Vastaus #454 : Joulukuu 30, 2011, 02:25:08 »
Nyt on löytynyt ratkaisu tähän ongelmaan. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=oZDRhHYK9e8&feature=autoplay&list=PL7FD79E1561F7AE4A&index=2&playnext=1

Näitä on toisella kalastus foorumilla myynnisssäkin, mutta tiedä sitten minkä hintainen...

timba-r

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #455 : Tammikuu 02, 2012, 17:05:04 »
surunauhan liimauksesta ottaisin hyviä vinkkejä vastaan. aikaisemmin olenkäyttänyt folioita, mutta kullanvärinen folio menettää värinsä cab lakassa. ajattelin sitten kokeilla noita surunauhoja. samfishingin sivuilla mainostettiin, että voi jättää sauman selkä tai vatsapuolelle. etenkin savumuikuissa tykkäisin jättää vatsapuolen lähes maalaamatta. eli saako saumat tehtyä nätisti? jos tekee sauman selkäpuolelle niin kuinka vatsapuolella koukkulenkkien kohdalla toimitaan? ilmeisesti lenkkien kohdalle tehdään reikä/viilto? tuosta liimausesta olen sen verran täältä lukenut, että liimaa ei saa olla liikaa. se pätee myös folioihin, sen luulen osaavani ( kun muutaman tekee), mutta hyvää liimaa saa ehdottaa joka ei tulis herkästi siitä läpi. en tiedä vielä tarkkaan minkälaista tuo nauha on, kun on vielä tilauksessa. ilmeisesti se liima tulee herkästi läpi. eli jos on hyviä niksejä niin haluaisin mielläni tietää. ei ehkä tulis alkuun niitä "susi kappaleita" niin paljoo.

Satunnaikalastaja

• Profiili
« Vastaus #456 : Tammikuu 02, 2012, 19:02:03 »
Surunauhaa en ole itse käyttänyt, joten jääköön siltä osin vastaamatta. Tuleehan sillä hieman erilainen pinta kuin foliolla. Jos ongelmasi on pelkkä värin liukeneminen foliosta, niin varmasti vähemmällä pääsee maalaamalla kultavärin folion ja ensimmäisen lakkakerroksen päälle.  Kuultoväreistä kyllä saa sekoitetuksi sopivan sävyn.

Meetvursti

• Kestomakkara
    • Profiili
    • Myyry Vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #457 : Tammikuu 02, 2012, 20:28:19 »
Surunauhan laittosta on vaikee kertoo ilman kirosanoja..
Liima tulee läpi ja saumakohdista alkaa "punokset" purkautumaan ja repsottamaan. Kahdesta palasesta aina ite tehny ja omilla vaapun profiileilla tuskin yhdestä palasesta onnistus senkään vertaa. Saumakohtien liimauksessa oon käyttäny probilakkaa.

Kiinnostas kans tietää miten sen saa helposti laitettuu..

tkj

• Profiili
« Vastaus #458 : Tammikuu 02, 2012, 23:36:41 »
Lainaus käyttäjältä: timba-r
aikaisemmin olenkäyttänyt folioita, mutta kullanvärinen folio menettää värinsä cab lakassa.

Mulle on tulossa briteistä maalia tuohon ongelmaan eli kulta candyä.

jarmoankka

• Äidin kielen opettaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #459 : Tammikuu 03, 2012, 00:15:53 »

http://www.youtube.com/watch?v=oZDRhHYK9e8&feature=autoplay&list=PL7FD79E1561F7AE4A&index=2&playnext=1

Näitä on toisella kalastus foorumilla myynnisssäkin, mutta tiedä sitten minkä hintainen...

Oon joskus nähnyty parempiakin tuote-esittelyjä... Mut pätevän oloinen vekotin kyllä.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

UISTIN

• Toimittaja
    • Profiili
« Vastaus #460 : Tammikuu 03, 2012, 17:19:47 »

Oon joskus nähnyty parempiakin tuote-esittelyjä... Mut pätevän oloinen vekotin kyllä.
Juuh...Oli koneella sen verran hintaa, että ostamatta jäi.
Itsellä on nyt suunnittelussa samantapainen kone, ja vinkkejä saa sitten laittaa... :-)

tkj

• Profiili
« Vastaus #461 : Tammikuu 03, 2012, 18:25:13 »
Lainaus käyttäjältä: UISTIN
Juuh...Oli koneella sen verran hintaa, että ostamatta jäi.

Paljos oli pyynti?
Suht yksinkertanen rakenne tossa näyttäis olevan, jos vaan jyrsimelle pääsis niin aika nopeesti tollasen sais aikaseksi.

UISTIN

• Toimittaja
    • Profiili
« Vastaus #462 : Tammikuu 03, 2012, 19:43:30 »
En keksi mitään syytä miksi hintaa ei saisi paljastaa..400 euroa!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #463 : Tammikuu 04, 2012, 00:28:05 »
Surunauhan laittosta on vaikee kertoo ilman kirosanoja..
Liima tulee läpi ja saumakohdista alkaa "punokset" purkautumaan ja repsottamaan. Kahdesta palasesta aina ite tehny ja omilla vaapun profiileilla tuskin yhdestä palasesta onnistus senkään vertaa. Saumakohtien liimauksessa oon käyttäny probilakkaa.

Kiinnostas kans tietää miten sen saa helposti laitettuu..

Minä käytän bisonin universal liimaa. Se pehmentää sitä kudosta sen verran,e ttä asettuu paremmin paikoilleen. Tämänkin vinkin olen kertonut jo.. öö.. ainakin 5-10 kertaa. Ei ole helppoa noinkaan, mutta siltikin selvästi helpompaa kuin monella muulla huonommalla tavalla.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

timba-r

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #464 : Tammikuu 04, 2012, 23:15:26 »
tänään tuli hopean ja kullan väristä surunauhaa. kokeilin päälystää yhden "taimenrungon" hopeisella.  kyllähän se siihen jotenkin asettu. tein sen yhdestä kappaleesta. leikkasin pari lankaa poikki josta sai työntää koukun lenkit läpi. liimasin uhu hartilla, jolla liimaan myös runkolangat ja levittelin ihan ruiskulla jossa on neula. liimasin ohuelti vähän kerrallaan ja annoin aina kuivahtaa ennenkuin liimasin lisää. uhu hart kuivahtaa noin 2min. lakkasin 3 kertaa ja sitten varovasti leikkasin/hioin pois selkäpuolelta sauman pienet langan pätkät jotka törrötti. vähän levisi tuo punos vatsapuolelta, että joutuu maalia myös vatsaan laittamaan.
täytyy hankkia pienemmät ja teräväkärkisemmät sakset niin saattas saada tuon vatsapuolen koukkujen lenkkien reiät onnistumaan niin että ei ole pakko maalata mahapuolta.
on se surunauha komean näköstä lgh folioon verrattuna, niin ei sitä paljon haluais maaleilla peittää. selkään vaan väriä ja korkeintaan kuultomaaleja poskiin. saa nähä miten rupee onnistumaan.

sen havaistsin, että tuo neularuisku oli hyvä kun viimeisteli etu ja takalenkin juuria. neulan pystyi työntämään vähän kankaan alle ja lisäämän liimaa just siihen kohti mihin sitä tarvisi.

By timbar82 at 2012-01-04

By timbar82 at 2012-01-04

Satunnaikalastaja

• Profiili
« Vastaus #465 : Tammikuu 05, 2012, 02:20:46 »
sen havaistsin, että tuo neularuisku oli hyvä kun ...

Siistiä jälkeä. Neularuiskulla tarkoittanet lääkeruiskua ja neulaa? Ruiskuja olen käyttänyt mutten neuloja. Kuvailisitko vähän tekniikkaa. Minka paksuinen neula ja imaisetko sillä liiman tuubista ja säilyykö liima ruikussa käyttökelpoisena?

timba-r

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #466 : Tammikuu 05, 2012, 10:21:02 »
neula ja ruisku on tommonen perus narkkarimalli (vitsi) :-D. varmaan suurin osa vaapun värkkäilijöistä käyttää rukolangan liimaamiseen. neula on kokoa 20gx1 1/2" 0,9x40mm. maksaa 10 senttiä kpl apteekissa. liima säilyy ruiskussa samalla tavalla kuin tuubissa. neulaan tulee mukaan tommonen "korkki". neula menee välillä tukkoon ja sillon se pitää vaihtaa. se ruisku täytetään sieltä toisesta päästä. tekniikkaa on vaikea kuvailla. yhden kun olen vasta liimannut, mutta idea on siinä ettei koko vaappua tarvii liimata kerralla ja tule kiire laittaa sitä surunauhaa. pysyy sormet puhtaampana eikä liimaa tule liikaa. lisäilee sitä liimaa siitä sitä mukaa kun painelee kiinni. ensin levitin liimaa pelkkään mahaan ja odotin että tarttu kiinni. siitä sit eteenpäin. neulan hyöty on että ei tarvi niin paljoa sormitella kangasta. etenkin lenkkien juuressa kun on purkautunutta punosta ja purkautuu herkästi lisää. kannattaa tehdä yhdestä palasta jos mahdollista. on sitten yksi sauma vähemmän siistittävää.
voihan se olla että oli sitä alottelijan tuuria, eikä onnistu toista kertaa niin hyvin.

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger  - joonasmantere988@hotmail.com
    • Profiili
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Sähköposti
« Vastaus #467 : Tammikuu 05, 2012, 14:27:28 »
Alkoi epäilyttämään tuo Bilteman pikku kompressori. Alkoi lämpenemään turhan paljon 3-4h maalaussession aikana ja muutenkin tuntuu turhalta huudattua tuota puolet maalausajasta "tyhjäkäynnillä". Maalaustyyli kun on että toinen vaappu kädessä ja toinen ruiskussa, niin hankala sammuttaa jokaisessa välissä, kun pitää jompi kumpi laskea kädestä.

No aikani tuumailtua niin ei muutakun tutkimaan komponentti varastoa ja vanhasta hiirestä ja USB-verkkomuuntajasta löytyikin tarvittavat osat+vähän tinaa,nauhapiirilevyä,diodi, yksi 1,5€ maksava 5v-rele ja pari sokerinpalaa.

USB-verkkomuuntajasta sai kätevästi 5v pihalle jolla saa releen ohjattua joka kytkee sitten koskettimillaan 230v jännitteen kompuraan. Hiirestä löytyikin sitten hyvän mittainen johto+pieni piirilevy mallia oleva painonappi. Kolvilla sitten vähän yhdisteli johtoja oikeisiin paikkoihin ja kuumaliimalla kynäruiskun kylkeen tuo painonappi. Siihen kohtaan missä peukalo on maalatessa. Tarvittaessa lähtee helposti irti tuo painonappi.

Nyt siis saan peukalolla painaa kompressorin maalatessa käyntiin ja sammuttaa samasta napista. Helppoa ja yksinkertaista. Ja pikaisesti kokeiltuna tuntui hyvinkin toimivalta systeemiltä.

Ohjeetkin tuosta voisi TOISAALTA tehdä, mutta kun tuossa ollaan 230 voltin kanssa tekemisissä niin kyseessä on hengenvaarallisista viritelmät mikäli ei tiedä 100% mitä on tekemässä, joten taidan nyt jättää ohjeen tekemättä.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #468 : Tammikuu 05, 2012, 15:13:58 »
Ohjeetkin tuosta voisi TOISAALTA tehdä, mutta kun tuossa ollaan 230 voltin kanssa tekemisissä niin kyseessä on hengenvaarallisista viritelmät mikäli ei tiedä 100% mitä on tekemässä, joten taidan nyt jättää ohjeen tekemättä.

Älä tee OHJETTA, vaan tee sellainen vaihe vaiheelta etenevä"valmistusraportti" kuvien kanssa blogi-tyyliin.. tai julkaise vaikka omassa blogissa sitten se. Laitat vaan perään varoituksen, että "älkää tehkö itse". Ja "kirjoittaja ja sivusto ei ota mitään vastuuta, jos kiellosta huolimatta menette tekemään itse samanlaisia virityksiä".

tkj

• Profiili
« Vastaus #469 : Tammikuu 05, 2012, 16:29:35 »
Lainaus käyttäjältä: timba-r
neula ja ruisku on tommonen perus narkkarimalli

Tuo malli nimenomaan missä on tuo "o-rengastiiviste" on hyvä ja tiivis, huonommissa on isompi kuminen osa renkaan tilalla. Mulla oli tollasessa ruutassa uretaaniliimaa reilun vuoden eikä menny miksikään.

NOVA

• perna pellossa ei ui affenia
    • Profiili
« Vastaus #470 : Tammikuu 07, 2012, 19:16:16 »
ite oo tehnyt nyt koivusta hyvin on kestäny mutta aattelin tilata balsaa tai apassia. on toi koivu aika kovaa veistettävää :-( :-)
perna pellossa ei ui affenia

timba-r

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #471 : Tammikuu 09, 2012, 02:00:42 »

By timbar82 at 2012-01-08

edessä oleva vaappu on saarijärvellä valmistettu tarmo vaappu. se on ollut hyvä uistin potkurivirrassa. pysyy lyhyelläkin siimalla vedenalla ilman lisäpainoa. keskellä virtausta ui todella hyvin. vaapussa todella upea potku. olen miettinyt miten voi uida niin hyvin, kun uintilevy on noin jyrkässä kulmassa. kuvan vaappu on kaverin jonka korjasin kun pyrstö katkesi taimenen ottaessa. onneksi uinti säilyi.
kun lakkasin vaapun otin uintilevyn irti. siitä kohti ei ainakaan näkynyt mitään painotusta.
olen tässä syksyllä yrittänyt tehdä itse muutamia pikkuvaappuja(noin 6,5cm), mutta en ole yltänyt saman kaltaiseen uintiin. ylempi vaappu on oma tekele. muoto ei ole sama mutta siinä sain uinnin lähimmäksi, mutta vielä kalpenee tarmolle.
olen saanut muutaman rungon lähelle tarmovaapun muotoa, mutta uintia en.
olen kokeillut ilman painotusta, eri painotuksia ja uintilevyn kulmia, mutta pyrstönpotku jää aina jotenkin vaisuksi.
pariin laitoin uintilevyn samaan kulmaan kun tarmossa, niin ei minkäänlaista uintia.
oletteko saaneet tuon koko luokan vaappuja uimaan hyvin noin jyrkällä uintilevyn kulmalla/ jos niin minkälaisella painotuksella?

ps. tarmovaappua ei ole tietääkseni valmistettu enää.
jos omistatte tarmo vaappuja, niin voisin olla kiinnostunut ostamaan jokusen. jos hinnasta pääsee sopuun. 6,5cm ja 8,5cm mallit pyörellä uintilevyllä kiinnostaa.

timba-r

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #472 : Tammikuu 22, 2012, 01:37:47 »
onko kukaan jyväskylästä päin? ja olisko tietoo saako jyväskylästä mistään ostettua createxin maaleja?
tulee aika kalliiksi tilata aina samfishingistä tai rialinnasta. jkl:ssä tulee aika usein käytyä.
ainoa alan liike jonka tiedän sieltä on palokan pelimies. se ei myy kuin cabia ja dekoja.

haukijoppe

• näänkö mä unta,vai kauhonko mä lunta?!
    • Profiili
« Vastaus #473 : Tammikuu 22, 2012, 12:03:34 »
ebay ja hakusanaksi airbrush paint!

timba-r

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #474 : Tammikuu 23, 2012, 00:44:44 »

Lainaus
Kirjoittanut: haukijoppe
« : eilen kello 12:03:34 » Lisää lainaus

ebay ja hakusanaksi airbrush paint

vieras paikka mulle tuo ebay. ilmeisesti kansainvälinen "huutonet". varmaan sais edullisesti, mutta pahasti ruosteessa tuo lontoon murre. niin ei taida uskaltaa ruveta sen kans pelleilemään.

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #475 : Tammikuu 23, 2012, 01:20:06 »
Itse kanssa tuota Ebay:tä välttelin aluksi kuin ruttoa vedoten tuohon kielitaidon puuttumiseen, mutta lopulta halvat hinnat pakotti perehtymään palveluun enkä enää oikeastaan Suomesta mitään tilaakkaan, mikäli tavaralla ei ole kiire. Jos hinta on parhaimmillaan jopa 80% halvempi kuin Suomessa ja sisältää postikulut postilaatikkoon asti, niin ei kyllä tuu pieneen mieleenkään maksaa turhista välikäsistä. Varsinkaan kun tuolta saatu asiakaspalvelu on aina ollut enemmän kuin hyvää. Kaksi kertaa on ollut myyjällä ongelmia tuotteen kanssa. Toisella kertaa sain 110% arvoisen kupongin kyseisen firman tuotteisiin ja toisella kertaa vaihdoin sitten tuotteen johonkin muuhun. Sen lisäksi Ebay tai Paypal korvaa aiheutuneet kulut, mikäli myyjä niitä ei suostuisi maksamaan jos jotain ongelmia ostossa ilmenee. Voisin jopa väittää turvallisemmaksi paikaksi ostaa mitä Suomen pikku verkkokaupat.

Kaikenlisäksi ostaminen on erittäin helppoa kun on tehnyt Paypaliin ja Ebay:n tilit. Ei muutakun kirjaudut sisään Ebay:n, etsit haluamasi tuotteen,painat osto nappia, kirjaudut sisään Paypaliin ja hyväksyt maksun. Ja muutaman viikon kuluessa tavarat on postilaatikossasi.

Kalastustarvikkeita nyt en ole tilannut, mutta muuta tavaraa erittäinkin paljon ja tälläkin hetkellä useampi paketti tulossa idästä.

http://www.retropelihuolto.com/ulkomailta.htm
Tuolta löytyy hyvät ohjeet tilin luomiseen ja ostamiseen. Ja ongelmien tullessa auttajia kyllä varmasti löytyy netistä tia tuttavapiiristäsi, jos sellaisia nyt sattuisi tulla. Itsekkin voin ostoissa auttaa mikäli jollain on ongelmia.

Ja muistakaahan sitten että osa tavarasta saattaa tulla tosin tullin läpi,varsinkin jos on arvoltaan yli 42 euroa. Näihin tulee myös alv 23% hintaan lisää, kun ne tullista lunastaa pois. Ja tosin  kannattaa tarkastaa etukäteen onko tavara laillista tuoda Suomeen,esim lasereita noi ei vissiin tunnu päästävän ollenkaan läpi. En sitten tiedä miten erinäisten kemikaalien kanssa on, mutta netti varmasti auttaa.

www.kalassa.net/daiwa2

timba-r

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #476 : Tammikuu 23, 2012, 12:17:36 »
voisihan tuota tietystysti kokeilla, jos ottaa avuksi sellasen jolla on kielitaitoa ja jos teillä on ollut hyviä kokemuksia. täytyy kysellä jos lähipiiristä joku on tuolta ostanut. ominpäin ehkä jopa tilaus onistuisi, mutta ongelmatilanteissa jos joutuu kommunikoimaan niin kielipää kyllä todennäkösesti loppuu kesken. shipping kohta ilmeisesti tarkoittaa toimituskuluja. niistä en ihan kaikkea tajunnut, kun mielenkiinnosta eilen vähän tutkiskelin.
sellasta myös ajattelin että kun nuo maalit ei kestä pakkasta ja jos lojuvat jossain satamakontissa niin miten käy?
tulevatko laivarahtina ja loppumatka postilla vai millä?
osaavatko ottaa tuollaiset asiat huomioon?
mitenkäs maksu kun, näytti olevan dollareita? siinäkin asiassa ummikko, kun en ole ikinä ulkomailta mitään tilannut. (suunnilleen kelpaako helsingissä euro vai pitääkö olla fyrkkaa :-D)

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #477 : Tammikuu 23, 2012, 15:44:33 »
Maksuksi turvallisin ja käytännöllisin tapa on tuo Paypal. Se on siis käytännössä internetpankki, jolloin voit siirtää omalle Paypal tilille rahaa ja maksaa sitä kautta, tia vaihtoehtoisesti liittää oman pankkisi visa electron korttisi tiliisi ja maksu tapahtuu sillä sitten. Täysin turvallinen on ollut enkä ikinä ole kuullut mitään pahaa sanottavaa tuosta maksusysteemistä. Valuutta kurssi on tällä hetkellä karkeasti niin että yksi dollari tarkoittaa 0,77€. Eli 10 dollarin tuote tarkoittaa 7,7 euroa. Tuolta löytyy tietoa Paypalista suomeksi http://fi.wikipedia.org/wiki/PayPal

Shipping kohta on toimituskulut, niinkun arvelitkin. Kiinasta lähtevä tavara on usein muuten ilmaisilla toimituskuluilla, paketin koosta riippumatta. Jännä sinänsä kun sieltä saa alle euron tavaroita tilattua kotiin ilman toimituskuluja ja suomessa saa firmassa kuin firmassa maksaa useamman euron kirjekuori toimituksestakin...

Tavarasta riippuen toi toimitus tulee mutta,usein kumminkin käytetään lentorahtia ja loppumatka sitten itellan kyydissä. En tiedä tuosta pakkasesta sen kummemmin, mutta uskoisin esim matkahuollon kautta kulkevan tavaran olevan samallalailla hetkellisesti alttiina pakkaselle.

Itse olen tilannut tavaraa kiinasta,englannista,thaimaasta,puolasta ja saattaa olla jokin muukin maa mukana. Paketteja kertynyt karkeasti varmaan 50-70kpl ja kaksi kertaa olen joutunut kommunikoimaan  myyjän kanssa jonkin ongelman takia.

www.kalassa.net/daiwa2

tuneli92

• Profiili
    • Sähköposti
porraslevyinen vaappu
« Vastaus #478 : Maaliskuu 23, 2012, 20:48:32 »
Semmosta että miten saan porraslevyisestä vaapusta säädeltyä uinti syvyyttä?? Kiitos jo etukäteen...

Mr Ponu

• Profiili
« Vastaus #479 : Maaliskuu 23, 2012, 21:22:51 »
    Sen alemman (vaaka)tason pituutta säätämällä. Pidempi uittaa syvemmällä. Eli käytännössä valmiin vaapun alatasoa lyhentämällä saat vaapun uimaan lähempänä pintaa. Jos haluat syvemmällä uivan, vaihda koko levy. Lähes vaakatasossa oleva alataso vie myös uistinta syvemmälle kuin kaltevassa asennossa oleva alataso.   Jos oli epäselvästi selitetty, kysy lisää tai lähetä yv:tä , niin yritetään selventää.