By
timbar82 at 2012-01-08
edessä oleva vaappu on saarijärvellä valmistettu tarmo vaappu. se on ollut hyvä uistin potkurivirrassa. pysyy lyhyelläkin siimalla vedenalla ilman lisäpainoa. keskellä virtausta ui todella hyvin. vaapussa todella upea potku. olen miettinyt miten voi uida niin hyvin, kun uintilevy on noin jyrkässä kulmassa. kuvan vaappu on kaverin jonka korjasin kun pyrstö katkesi taimenen ottaessa. onneksi uinti säilyi.
kun lakkasin vaapun otin uintilevyn irti. siitä kohti ei ainakaan näkynyt mitään painotusta.
olen tässä syksyllä yrittänyt tehdä itse muutamia pikkuvaappuja(noin 6,5cm), mutta en ole yltänyt saman kaltaiseen uintiin. ylempi vaappu on oma tekele. muoto ei ole sama mutta siinä sain uinnin lähimmäksi, mutta vielä kalpenee tarmolle.
olen saanut muutaman rungon lähelle tarmovaapun muotoa, mutta uintia en.
olen kokeillut ilman painotusta, eri painotuksia ja uintilevyn kulmia, mutta pyrstönpotku jää aina jotenkin vaisuksi.
pariin laitoin uintilevyn samaan kulmaan kun tarmossa, niin ei minkäänlaista uintia.
oletteko saaneet tuon koko luokan vaappuja uimaan hyvin noin jyrkällä uintilevyn kulmalla/ jos niin minkälaisella painotuksella?
ps. tarmovaappua ei ole tietääkseni valmistettu enää.
jos omistatte tarmo vaappuja, niin voisin olla kiinnostunut ostamaan jokusen. jos hinnasta pääsee sopuun. 6,5cm ja 8,5cm mallit pyörellä uintilevyllä kiinnostaa.