Chat

Kirjoittaja Aihe: Kertokaa perhokela...  (Luettu 10686 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Perhopoika

• Profiili
    • Sähköposti
Kertokaa perhokela...
« : Toukokuu 20, 2004, 22:34:25 »
Voisiko joku kertoa hyvän perhokelan?  Sais olla sellainen, että siihen menee #5 siima ja 50 pohjat.
Levyjarrut, halpa, hyvä (usein halpa/hyvä ei sovi yhteen, mutta silti..) ja ei ''rähinää'' kun kelaa.  Jos joku tietää hyvän tollasen, niin sano sen nimi, malli, yms. ja se että, mistä sen saa! Tietenkin siis kaupan nimi...

KIITOS!  :D
Hölömö.

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
    • http://www.stcroixrods.com/
Re:Kertokaa perhokela...
« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2004, 23:00:48 »
Esimerkiksi minulta saa joitain kymmeniä euroja luovuttaessaan, BFR-Dragonfly levyjarrukelan. Mahtuu varmasti riittävästi pohjia #5 siiman kanssa.
Kela joitain vuosia vanha mutta toimii kuin junanvessa.

Petri

• Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 21, 2004, 18:12:42 »
Vision 3-zone on ainakin minulla toiminut ihan hyvin ja hinta noin 100euroa. Omani ostin helsingin perhokulmasta.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2004, 07:40:32 »
Ostin Okuma Airframe-kelan: laajakehäkela, joka ei ole hinnalla pilattu. Rialinnassa näkyi olevan tarjouksessa 35e! Kuitenkin kaikki tarpeelliset ominaisuudet yksinkertaisella tekniikalla. Pari kertaa olen kokeillut, eikä ainakaan heti löydy moitittavaa. Ostin sen 150 alumiinisen 'huippu'kelan tilalle, siinä liika tekniikka aina oikutteli. Okuma on grafiittikela tietenkin.
Kalaa en ole sillä vielä saanut, joten jarrun toimintaa ei ole testattu todellisissa oloissa...

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 22, 2004, 08:49:25 »
Lainaus
Vision 3-zone on ainakin minulla toiminut ihan hyvin ja hinta noin 100euroa. Omani ostin helsingin perhokulmasta.

Niin, sen ovh. on 100e, joten ei todellakaan kannata maksaa 100e. Perhokulma on muutenkin ehkä suoen kallein perhovälinekauppa. Tinkiä kannattaa aina.

Rialinnasta saa ainakin 75e - ihan koska vaan...

Mie1

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 22, 2004, 09:56:59 »
Lainaus
Lainaus

Niin, sen ovh. on 100e, joten ei todellakaan kannata maksaa 100e. Perhokulma on muutenkin ehkä suoen kallein perhovälinekauppa. Tinkiä kannattaa aina.

Rialinnasta saa ainakin 75e - ihan koska vaan...

Perhokolmiosta saat tuon 3zone kelan 71€:lla!

Jorkki

• Profiili
    • http://dreaw.no-ip.org
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Toukokuu 22, 2004, 18:05:29 »
Kyllä minä ainakin voisin ostaa tuon Loop:in Graphite kelan, ei ole kallis ja on ihan tarpeeksi hyvät ominaisuudet. Minun mielestä itse jarruttamalla pärjää, ei siinä kelassa tarvitse olla mitään hitecHyperMega levyjarruja.

http://www.rialinna.fi/sivut/tuoteet/perhokelat.html  <-- tuolla graphite kela 30e

Perhopoika

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Toukokuu 23, 2004, 13:55:41 »
Ja perhokulmassa se maksaa 79 €, ainakin sen verran mä siitä maksoin..
Hölömö.

flyfisher14

• Vieras
« Vastaus #8 : Toukokuu 23, 2004, 21:22:14 »
Loop trout graphite ja Vissun 3zone ovat halvassa hintaluokassa kannattavimmat hankinnat. Itselläni on tuo loop ja on mainio kela. Vissun saan 80e ja loopin 50e, Noin.

Perhopoika

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Toukokuu 23, 2004, 23:23:30 »
Kertokaas vähän ton loopin graphite kelan ominaisuuksia. Kun mua rupes vähän kiinnostamaan se. Miten menee siimaa? Levyjarru? Ja muut?
Hölömö.

flyfisher14

• Vieras
« Vastaus #10 : Toukokuu 23, 2004, 23:32:13 »
Lainaus
Kertokaas vähän ton loopin graphite kelan ominaisuuksia. Kun mua rupes vähän kiinnostamaan se. Miten menee siimaa? Levyjarru? Ja muut?
No jarrua siinä ei ole, Mitä ei pienissä luokissa edes tarvitse, Kämmenpohjalla voi jarruttaa. Siimaa menee paljon, Itselläni kelalla 90 metriä peruspohjasiimaa, Paksuutta en muista ja heittosiima. Hyvä ekaksi kelaksi. Suosittelen ostamaan. Aluksi vähän "jäykkä" mutta käytössä kuluu ja tulee paremmaksi.

MRI

• Profiili
« Vastaus #11 : Toukokuu 24, 2004, 09:34:37 »
Okuma Sierra oli yllättävän hyvä ostos, 65 euroa, varapuola 35 euroa. Myy  Nordic Sports postitse  tai Kalastin Helsingissä. Kela on levyjarrulinen hyvännäköinen ja toimiva alumiinikela. Kannattaa ostaa numeroa suurempi kuin siimaluokka edellyttää, kela on sen verran kompakti.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #12 : Toukokuu 24, 2004, 09:59:26 »
Uusissa Okumoissa tuntuu olevan kevyempirunkoisia kuin tuo sierra. Niitäkin kannattaa katsoa, sillä tuntuivat olevan ihan kivan oloisia.

Daiwan lochmor -sarjassa on myös kohtuullisen edullinen uutuus (79 euroa). Muuten kivan tuntuinen kela, mutta jarru kiristyy parilla naksulla melko voimakkaasti. Tai sitten kyseessä oli vain huono yksilö.. Muuten kelassa tuntuu olevan potentiaalia enemmänkin.

Minun mielestä se loopin graphite tuntui samalta kädessä kuin blue foxin pilkkivapa, eli hirveää luottoa ei syntynyt. Hinta ja laatu lienee silti kohdillaan.

Visionin introssa minua häiritsi se akselinpäädyn ruuvi, joka tuntui samalta kuin bilteman pippurimyllyn ruuvi; putoaa käytössä. 3zone vision taas vaikutti jo paljon paremmalta.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #13 : Kesäkuu 09, 2004, 15:03:31 »

jani vaan

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Kesäkuu 09, 2004, 20:04:52 »
Loopin uus Evotec CLW, topfly:sta 90 eekkeriä.
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #15 : Kesäkuu 10, 2004, 08:45:47 »
Jorkki -
Tuolta ostin omani
http://www.nwac.co.uk/acatalog/Shimano_Fly_Reels.html
toimituskulut 8 puntaa = 12 euroa, ei veroja eikä tulleja. 1 punta on noin 1,5 euroa.

Jos et halua tilata maailmalta, kysy Normarkilta, joka on Shimanon maahantuoja tai sitten Salakalasta Helsingistä, ne tuo erikoisiakin keloja maahan tilauksesta.

matiaz

• MSN Messenger  - matiaz_69@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : Kesäkuu 10, 2004, 12:27:33 »
Loopin uus Evotec CLW, topfly:sta 90 eekkeriä.

No tuo kela on vähän turhan raskas vitos luokkaan...? Painoa sillä on puoli kiloa muistaakseni...

Hyvä ja kevyt valinta voisi olla myös Visionin Classic...ovh taitaa olla 129, mutta kyllä sen sataseen saa.
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #17 : Kesäkuu 10, 2004, 23:57:00 »
Itselläni on Loopin graphite kakkoskelana, kyllähän sillä kalastaa, mutta verrattuna Loopin traditional 2w:hen, joka on ykköskelani se tuntuu lähinnä leikkikalulta.. Varmaankin paras valinta kriteereillä hyvää halvalla on Visionin 3zone.. Taikka tuo Loopin uusin hässäkkä...

Jorppa

• Ikuinen pessimisti
    • MSN Messenger  - jepukka@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #18 : Kesäkuu 11, 2004, 14:29:46 »
ite ostin perhomessuilta BFR:än superfly75 jarrullinen ja saa mykistettyä hinta oli 35€ osasto oli sportia pekan karsina

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #19 : Kesäkuu 20, 2004, 22:37:17 »
Joo mut mä haluun tietää et kuuluks loopin graphitella kelatessa mitään ääntä, esim. räikän pärinää!!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #20 : Kesäkuu 21, 2004, 10:11:57 »
No tuo kela on vähän turhan raskas vitos luokkaan...? Painoa sillä on puoli kiloa muistaakseni...

Hyvä ja kevyt valinta voisi olla myös Visionin Classic...ovh taitaa olla 129, mutta kyllä sen sataseen saa.
Lainaus

PUOLI KILOA, haloo se on grafiitti kela ja kyllä se tuohon luokkaakin menee (voi laittaa paljon pohjasiimaa). Siinä on sentään hyvä jarru lähestulkoon samanlainen kuin evotecissä...

Teroa

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : Kesäkuu 21, 2004, 11:24:16 »
Miten porukka maksaa tollasia hintoja visionin 3zone kelasta?? Täältä kajaanista saa sen alle 50€...
Sen verta oli pitkä että piti ottaa kaksi kuvaa kun ei yhteen mahtunut..

hehz1

• Profiili
Vs: Kertokaa perhokela...
« Vastaus #22 : Lokakuu 16, 2006, 22:32:08 »
kyllä loopin graphite kelassa räikkä rääkyy kelatessakin. vaikka että räikän saa kyllä napsauttamalla pois, ei vaikuta mitenkää muuten toimimiseen.

KalaKaapo

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : Lokakuu 20, 2006, 09:18:43 »
Jos haluaa hyvän ja halvan kelan niin kannattaa etsiä jostain vanhemman mallin Loop evotec clv. Siinä kelassa on loista vajarru ja jarrunsäätö, miinuksena vaan, että "räikkää" ei saa kytkettyä pois ja se nakuttaa kelatessakin. Pienellä rukkauksella sen saa kuitenkin hävitettyä, jos välttämättä haluaa. Ääni on kuitenkin niin hento, ettei se minua ole ainakaa haitannut.

Hintaa kelalla ei varmasti nykyään ole kuin reilut 50€ jos niitä vielä myydään jossain.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

0tt0

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : Marraskuu 23, 2006, 18:10:39 »
Ite ostaisin guidelinen reelmasterin, hintaa löytyy noin 88€. Onhan se pohjoismaiden paras hintaluokassaan! :mrgreen:

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>