Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kelluvat jiginpäät

Started by Antti, June 21, 2002, 15:33:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Antti

Onko kellään kokemusta noista kelluvista päistä.
Kertoilkaa kokemuksia jos niitä on ? ???

Salmo

Minulla on yksi kelluva jigipää. Ison jigin kanssa se vajoaa kohtalaisen nopeasti, mutta pienen kanssa hissukseen...Ei ole ollut paljoa käytössä, joten en ole vielä saanut mitään.

Onko se kelluvajigipää tarkoitettu spinfluga kalastuskseen? ??? Ainakin niin voisi kuvitella.?  ??? 8)

Salmo

Enpä tiedä? ??? Ostin sen joskus Tampereen Kalastustarvikkeesta kun olin "jigi-kaupoilla".

stealy

Joo, kelluvia jigipäitä käytetään just spinfluga-tyyliin. Ite en oo kokeillut mutta Erä-lehdessä joku oli saanut pienellä jigillä helteellä kirjolohia!

Liquid Snake

No oon kuullu mut itellä ei ole yhtäkään ja en usko että saisin kalaa vaikka oliskin.
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Mä mies

Mökki naapurimme antoi minulle yhden tuollaisen kelluvan jigipään, mutta en ole saanut sillä mitään-

kaivo

Kelluvaa jigiä käytetään nimenomaan apupainon kanssa, esim. laittamalla siimaan liukupaino jonka etupuolelle sidotaan leikari estämään painon liukuminen jigiin asti. Ko. menetelmällä pystyy kalastamaan hyvin hitaasti pohjan lähellä, mikä on ERÄ:n mukaan tehokasta esim. jalokaloille kylmän veden aikaan. Omaa kokemusta ei ole.