Kelan rasvaus?

Started by Mikke96, June 18, 2011, 22:10:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikke96

Elikkäs voisko tohon avokelaan laittaa ihan normaallia vaseliiniä? Vai onko teillä parnpia rasvoja tohon kelaan kun ei millään viittis ostaa tota keloihin tarkotettua rasvaa kun pitäs tilata varmaan netistä.

Miksu the kalamies

mä rasvasin mun shimanot abun kelarasvalla. Rasvan lainasin mun iskältä joka nyt ei oo niin paljoo kalastanu, että kelaa ois pitänyt rasvata.
Kokkeile ite, kyllä tasurilla pitäis tulla.

Mikke96

Mää juur sanoin että mää en varmaan ajjo ostaa kunnon kelarasvaa. Niin olisko jollain jotain muita rasvoja jotka kelpaa vai toimiiko toi vaseliini?

Miksu the kalamies

en menisi laittamaan mitään CRC:tä ainakaan. Ja vaseliinin laitto voi olla hankalaa ainakin shimanoihin joissa on se rasvauskolo. Kannattaa kysyä joiltakin, että onko heillä kelarasvaa ja voisit pari tippaa heiltä lainata.

Mikke96

Ei taida kellään tutulla olla kelarasvaa. Ja se mun kela krahnaa luultavasti siitä joka liikuttaa puolaa niin siihen saattaa saada laitettua vaseliiniä.

tumppi98

Quote from: Miksu the kalamies on June 20, 2011, 11:09:01
en menisi laittamaan mitään CRC:tä ainakaan. Ja vaseliinin laitto voi olla hankalaa ainakin shimanoihin joissa on se rasvauskolo. Kannattaa kysyä joiltakin, että onko heillä kelarasvaa ja voisit pari tippaa heiltä lainata.
Kyllä crc käy keloihin kokeiltu on :-D.
Mennöön eikä meinata!

Miksu the kalamies

Quote from: tumppi98 on June 21, 2011, 14:44:25

jos käy niin hyvä.

Kipster

Quote from: Miksu the kalamies on June 21, 2011, 15:27:58
Quote from: tumppi98 on June 21, 2011, 14:44:25

jos käy niin hyvä.
Itse rasvailen yhtä kelaa pelkästää CRC'llä testimielessä. Nyt kolmas vuosi menossa ja haittoja en ole havainnut. Hyvin pelittää edelleen. Vaikkakaan en yhtään epäile, etteikö kelarasva olisi se "oikea" valinta kelan rasvaukseen. Ja vaseliiniakin on tullut joskus käytettyä.

Kalajaska

Eikös tuo reikä puolan alla oo Shimanoos se Rasvausrööri?  :-D

Mikke96

Ho hyvä ei tartte ostaa kelarasvaa kun CRC käy kiitti neuvoista. Miten toi vaseliini sitten Kipster on toiminu?

Kipster

Quote from: Mikke96 on June 21, 2011, 21:12:38
Ho hyvä ei tartte ostaa kelarasvaa kun CRC käy kiitti neuvoista. Miten toi vaseliini sitten Kipster on toiminu?
Eipä senkään kanssa silloin mitään ongelmia ollut.

Jann3

Ei se kelaöljy nyt niin kallista ole että sitä ei raskis hankkia. Ite ostin tärpistä 25ml putelin ja makso alle 3e.
Kaikki loppuu aikanaan halonteko ei koskaan.

Mikke96

Kyllä mää ostasin mutta kun netistä ostaa niin postikulut saattaa olla enemmän kun itse kela öljy niin ei kannata pahemmin ostaa. Mutta pitää haeskella jos jostain löytys.

_GARY_

No itse rasvasin haspelikelan sekä hyrräkelan samalla rasvalla joka tuli hyrräkelan mukana.Mitä ihmettelin että ei haspelikelan mukana tullut ja tosiaan netistä tilattuna on aika tyyriit rasvat.

Mikke96

Joo mää taidan laittaa yhtä fiskarssin öljyä joka on trkotettu kaikkiin oksa saksiin ja ketjuihin niin kyllä sen luulis toimivan kelassakin.