Chat

Author Topic: Kalassa.netin serverinvaihto  (Read 7734 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vuokaleipa

• View Profile
Kalassa.netin serverinvaihto
« on: March 11, 2008, 17:24:31 »
Niin eli kuinkahan kauan tämä vielä kestää? Kysymykseen lienee tosin mahdotonta saada vastausta, koska ilmeisesti koko toimenpide tapahtuu Jussin toimesta ja häntä ei tämä paikka ole viime aikoina liiemmin kiinnostanut. Olisi vaan mukava saada ne artikkelit yms. jo vihdoin takaisin. Muutenkin tuntuu siltä, että kalassa.netin "ylintä valtaa käyttävän" henkilön tulisi hieman tarkistaa toimintatapojaan. Olisiko kenties aika siirtää kalassa.netin kehittäminen jollekin muulle henkilölle jos ei itsellä aika siihen riitä?

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
Vs: Kalassa.netin serverinvaihto
« Reply #1 on: March 12, 2008, 00:01:34 »
Kyllä tämä ottaa päähän varmasti monia...itse kun tykkäsin lueskella noita raportteja sun muita vanhoja juttuja aina välillä tuolta etusivun kätköistä.
No ehkäpä jossain vaiheessa hommat etenee...
 :x
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Kaivo

• Guest
« Reply #2 on: March 12, 2008, 06:51:03 »
Alan olla totaalisen kyllästynyt tapaan, jolla sivustoa kehitetään. En viitsi ruveta valittamaan tästäkään asiasta eteenpäin, koska se ei tunnu tuottavan tulosta. Mikko puolestaan tuskin jaksaa edes kommentoida tähän keskusteluun...

Nettisivusto on juuri yhtä edistyksellinen kuin on sen ylläpitäjä. Kalassa.netin tapauksessa ollaan jossain muussa ajassa kuin vuodessa 2008, enkä tarkoita tulevaisuutta...

-- Kaivo

Salmo

• Guest
« Reply #3 on: March 12, 2008, 07:51:22 »
Sivustolta, joka on vuosikaudet täysin staattisessa tilassa, olisi pitänyt jo aikaa poistaa kaikki, joissa luvataan pikaista päivitystä tai "uutta tulossa" ym. Ja kaikki bugit ym. joita tuolla on esiintynyt, olisi täytynyt poistaa pikimmiten. Nämä ovat seikkoja, jotka ovat aikoinaan luoneet Kalassa.netin nykyisen maineen. Täällä on ollut oikeasti käyttäjinä "kovia nimiä", joilla olisi ollut varmasti paljon annettavaa, mutta sivuston olematon kehittäminen/päivittäminen on ajanut heidät muille palstoille.

Kiitettävä moderointi on pitänyt tätä keskustelupalstaa pystyssä nämä vuodet - tietenkin käyttäjiä väheksymättä. Välillä on ollut jaksoja, jolloin tämä foorumi olisi täyttynyt pa*kasta, ellei moderointi olisi toiminut.

Paljon olisi minullakin avauduttavaa, mutta nyt ei ehdi.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #4 on: March 12, 2008, 09:35:43 »
Ai? Te ootte vasta nyt tuossa tilassa, missä menee hermot..  Mä olen jo pykälää pidemmällä, eli "ihan sama" -tilassa, olen ollut jo suht pitkään. Minulta on kehitysinto tän portaalin osalta ohi, seuraan vain tilannetta sivusta ja teen sen mitä olen luvannut tehdä (ts. moderoida). Jos jotain alkaa tapahtua, niin sitten voin taas aktivoituakin. Turha messuaminen johtaa vain turhiin hermojen menettämisiin. Mulla menee hermot jo tuon pp2 sälän saamisessa toimintakuntoon täällä netissä (joojoo, kyllä sä Jussi oot varmaan kuullut melko monta kirosanaa ja avautumista minulta, joten mitä mä täällä kaunistelemaan).. Mä teen nykyään pp2:sta ja annan tämän olla sekundäärinen. Muut kalafoorumit ovat vieläkin pienemmän kiinnostuksen alaisia.

Toisaalta, tällä hetkellä ei vaan ole sellaista kalastusaiheista sivustoa, missä viihtyisin ja jaksaisin tehdä hommia. Täällä on ollut sopivan rentoa ja pidän siitä. Minä en halua lähteä mukaan mihinkään besser-wisser -kilpailuun ja paikkoihin missä tapellaan moderaattoreiden "linjanvetoja" yms. turhia säätämisiä. Mun mielestä tämän "portaalin" (eli nyk. foorumin) parasta antia on juurikin ylläpidon sopivan rento linjattomuus. Ei ole mitään joutavaa nokittelua ja pätemistä.  Ei edes pyritä olemaan mikään "kalastus.com 2", vaan ollaan ihan oma itsemme. Ei kalastuksesta keskustelun tarvitse olla mitään "kirjoita artikkeli tai ole hiljaa" tasoista. Ja onhan meillä tämä "kolumnit" osio, jonka pitäisi periaatteessa olla vähän enemmän sisältöpainotteinen osio.

Ja kyllästyneille moderaattoreille.. mikään ei yhdistä niin paljoa/hyvin kuin yhteinen vihollinen. NIinhän työntekijätkin motkottavat pomoistaan, niin pidetään Jussin passiivisuus meitä yhdistävänä ja jopa vahvistavana tekijänä. Tsemiä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #5 on: March 13, 2008, 10:04:05 »
Samanlaisia ajatuksia täälläkin, ehkäpä siinä Mikon "ihan sama"-tilassa mennään, mutta kuitenkin jotenkin yritän pitää palstaa omalta osaltani ojennuksessa. Moderaattorit ovat tehneet saatananmoisen työn pitääkseen tämän saitin kunnossa, sen voin sanoa ihan kokemuksesta. Kaikki moderaattorit ovat tehneet sellaisen työn, että jos sitä antaumusta tai ns.sitoutumista moderointiin ja tähän palstaan ei olisi ollut, tämä palsta olisi kuollut jo kauan kauan aikaa sitten.
Kiitos kuuluu myös tälle tällä palstalla olevalle "ydinryhmälle" jotka jaksavat kirjoitella juttuja, kommentteja sekä väkertävät hienoja kuvia sekä raportteja. Niille jotka jaksavat pelleillä IP-osoitteilla, häiritä muiden pelejä, kirjoitella kaikenlaista sontaa tänne, lähetellä YV:itä joissa ei tehdä muuta kuin haukutaan ja solvataan ja niitä joilla ei ole muuta tekemistä kuin yrittää sotkea se vähäkin keskustelu täällä, he voivat puolestani haistaa pitkän vitun.
Tämän sivun ei tarvitse olla todellakaan mikään besser-wisser-kalastuscom-perhokalastusinfo saatikka sitten joku muu info-merkkinen. Tämä on meidänlaisemme ja sellaisena rentona palstana tämä pysyykin jos se yhtään on moderaattoreista kiinni. Ylläpidon kiinnostuksesta palstaa kohdin en tiedä mitään, mahdollisuuksia palstalla olisi vaikka mihin, koska oma käyttäjäkunta on vakiintunut ja erilaisia ja erilajien "asiantuntijoita" löytyy.
« Last Edit: March 13, 2008, 10:07:37 by Pete »

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #6 on: December 02, 2008, 15:13:54 »
Tänään kalassa.netin foorumia avatessani silmät pomppasivat ylös alaisin :-o :-o
Jussi saanut serverin vaihdettua ja näyttää vissiin siltä,että kalassa.net rupeaa ehkä jopa pyörimään jälleen :-D
Kauanhan tuo serverin vaihto kesti mutta nyt se on vissiin tehty :-)
tä...?

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #7 on: December 02, 2008, 15:43:49 »
Kyllä se Jussi hommansa hoitaa, jos on alottanutkin. Parempi, että nyt lopetetaan itkeminen ja ollaan onnellisia, kun päästään kokoajan parempaan suuntaan. Kiitos Jusalle!
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #8 on: December 02, 2008, 16:21:06 »
Nyt on helppo kehittää sivuja, kun on pohja, minkä päälle ladotaan. Kiitoksia, odotus palkitaan.

PäSSi

• View Profile
« Reply #9 on: January 01, 2009, 20:39:05 »
Ajattelin käydä kalassa.netissä kurkistamassa taas pitkästä aikaa niin meinasin tippua tuolilta... ihan hienot sivut :-)
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

center>