Chat

Kirjoittaja Aihe: pihlajanmarja syötinä?  (Luettu 10457 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

alottelia

• minä täs
    • MSN Messenger  - juippi.k_94@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
pihlajanmarja syötinä?
« : Huhtikuu 03, 2007, 17:32:10 »
Olen kuullut, että ku syksyllä pakastaa pihlajan marjoja ja sitte ku talvella lähtee pilkille ni niitä laittaa koukkuun. Yhet oli kokeillut ja oli kalaa tullut onko jollakin siit kokomuksia? jos on ni laita tänne :-)
kiitän ja kumarran

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger  - yuzzi_91@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: pihlajanmarja syötinä?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2007, 18:06:18 »
Pihlajanmarjat käyvät, eli muuttuvat alkoholipitoisiksi pakastaessa, eli kalat tulevat humalaan sen seurauksesta.  :-P     Itse kokeilin joskus mato-ongessa, ilman tulosta.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

alottelia

• minä täs
    • MSN Messenger  - juippi.k_94@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2007, 21:25:49 »
Pihlajanmarjat käyvät, eli muuttuvat alkoholipitoisiksi pakastaessa, eli kalat tulevat humalaan sen seurauksesta.  :-P     Itse kokeilin joskus mato-ongessa, ilman tulosta.

ne ovat jo puusta otettuna alkoholipitoisia
kiitän ja kumarran

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger  - yuzzi_91@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Huhtikuu 04, 2007, 14:59:03 »

Höpön löpön. Tuskin linnut niitä silloin niin suuria määriä söisivät?
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 04, 2007, 15:47:13 »
Pistin joskus pihlajanmarjan suoraan puusta pieneen koukuun ja koukun pistin luokkoon kiinni ja sain muutaman ahvenen. Kelasin pohjaa pitkin ja näin kun ahvenet lähtivät sitä seuraamaan ja nappasivat kiinni.
Olen kalastelijapoika!

kaivo

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 04, 2007, 16:58:22 »

Höpön löpön. Tuskin linnut niitä silloin niin suuria määriä söisivät?
Pihlajanmarjoihin kehittyy alkoholia loppusyksyn ensimmäisten pakkasten myötä. Erityisesti tilhet syövät marjoja suuriakin määriä, mutta muistelisin että niiden maksa polttaa alkoholia huomattavan tehokkaasti ja linnut eivät tule känniin kovin helposti. Tilhissä lienee kuitenkin yksilöeroja viinapään suhteen kuten ihmisissäkin, joten kukapa tietää vaikka osalla päin ikkunoita lennelleistä tilhistä on ollut promilleja veressä "siipijuopumuksen" verran..?  :wink: 

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Huhtikuu 04, 2007, 18:24:43 »
vähän asiasta poiketen niin josksu on ollut näitä "kännisiä" tilhiä meidän piha pihlajan oksilla, tai ainakin ne näyttää niin kuin ois sammumis pisteessä. Sillätavalla nuokkuneet oksilla. Liekkö sitten vain nukkunett tai olleet vähän kohmeessa kun on ollut kylmiä ilmoja???
 :-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

osmanhauki

• Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 05, 2007, 22:06:32 »
täytyy koklata joskus mut voi olla et jään ilman ees yhtä affenaa :| :oops:

Kuhastelija

• Profiili
« Vastaus #8 : Huhtikuu 09, 2007, 11:40:13 »
täytyy koklata joskus mut voi olla et jään ilman ees yhtä affenaa :| :oops:
mutta jos kalaa ei tule niin en suosittele samaa kuin katkarapujen kanssa, eli älä syö marjoja sitten ite, että löydät jäältä pois.  :-D

osmanhauki

• Vieras
« Vastaus #9 : Huhtikuu 12, 2007, 14:52:31 »
juu en mie tykkä pihlajan marjoista vaikka kerran oon maistanu yhen mutta en rupee syömään enemmpää :-P

Travianpelaaja

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Marraskuu 23, 2007, 23:57:30 »
tilhet on humalassa!! :roll:
Elämä tuo ja vie.

ja käykääpäs täällä: www.Travian.de rekatkaa!!
tai sit täällä www.travian.fi rekatkaa!!

kala on aina kala

• Profiili
« Vastaus #11 : Joulukuu 08, 2007, 21:49:36 »
on niitä monneja tullut itellä karpaloilla

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger  - vikke-95@hotmail.com
    • Profiili
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Joulukuu 16, 2007, 13:13:55 »
En ole kokeillut, enkä luultavasti kokeile. Kärpäsen toukat, surviaiset, madot, tahnat ja makkaranpalat käyvät mielestäni parhaiten. En rupea kokeilemaan sen erikoisempia. Ja muuten taikinasta voi saada hyviä syöttejä.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Laku

• Loop Adventure
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Tammikuu 06, 2008, 19:42:35 »
En jaksa ruveta konstailemaan :D Yhdyn viken syötteihin aiemmassa vastauksessa :lol:

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #14 : Tammikuu 11, 2008, 12:37:34 »
Pihlajanmarjoihin kehittyy alkoholia loppusyksyn ensimmäisten pakkasten myötä. Erityisesti tilhet syövät marjoja suuriakin määriä, mutta muistelisin että niiden maksa polttaa alkoholia huomattavan tehokkaasti ja linnut eivät tule känniin kovin helposti. Tilhissä lienee kuitenkin yksilöeroja viinapään suhteen kuten ihmisissäkin, joten kukapa tietää vaikka osalla päin ikkunoita lennelleistä tilhistä on ollut promilleja veressä "siipijuopumuksen" verran..?  :wink: 

Kyllä nuita raportteja kännissä ikkunoihin lentelevistä tilhistä on kuulunut, mutta jollain eläintieteen luennolla muistaakseni mainittiin, että "lintulajeista varsinkin tilhellä on erityisen suuri maksa".
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Laku

• Loop Adventure
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Tammikuu 11, 2008, 16:45:30 »
Ei ole tullut kalaa :D Mutta kuivalla ja ruskealla koivunlehdellä on särkeä tullut  :evil:

Tosimies

• Vieras
« Vastaus #16 : Tammikuu 11, 2008, 17:37:12 »
Kyä itse olen melko varmasti nähnyt kännissä olevia lintuja  :-D
Ikkunoihin lentelivät, putoilivat pensaista ja lensivät siksakkia karkuun ihmistä.. Tilhiä olivat pihlajanmarjoja syämässä

Vikla

• Vieras
« Vastaus #17 : Tammikuu 12, 2008, 20:16:56 »
Minä en ole kokeillut pihlajanmarjaa syöttinä, enkä luultavasti kokeile. En kokeile sen takia, koska miksi pitäisi kokeilla erikoisia syöttejä, koska tietää että tavallisillakin syöteillä saa kalaa. Tässä nämä mitkä kuuluvat minun tavallisiin:

Madot: Matoja käytän pääasiassa pystäreissä kärpäsentoukkien kanssa, ja yleensä tuolla "taktiikalla" tuleekin isoimmat ahvenet.

Kärpäsentoukat: Kärpäsentoukkia käytän yleensä morreissa ilman muita syöttejä. Olen saanut sekalaisesti ahventa, särkeä ja kiiskeä.

Surviaiset: Surviaisten osalta homma on minulla sama kuin kärpäsentoukkien. Ei mitään muuta syöttiä sekaan. Kalakantakin on ihan sama.

Ennen pilkkireissua mietin paikkaa mihkä menen. Jos se on meri, niin en pakolla ota kuin matoja. Jos se on järvi, niin otan matoja ja kärpäsentoukkia.
Surviaisia käytän harvemmin. Jos surviaisia otan, niin otan myös matoja ja kärpäsentoukkia.

Harvemmin käytän: Käytän harvemmin erilaisia tahnoja, "taikinapalloja" ja makkaranpaloja. Ja siis noita pihlajanmarjoja en ole käyttänytkään.

Mutta voihan se niinkin olla että tuo pihlajanmarja on aivan lyömätön syötti kaloille. Mutta itse käytän kumminkin tavallisia syöttejä.

j.l

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : Tammikuu 17, 2008, 19:41:32 »
syksyllä lensi 2 seinään ja 3 oksalta ja hoippuivat kovasti :-) :-o

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>