Chat

Author Topic: USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET (FAQ) LUE TÄMÄ ENNEN KUIN KYSYT  (Read 143406 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[TMP]Jaska

• View Profile
Vs: USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET (FAQ) LUE TÄMÄ ENNEN KUIN KYSYT
« Reply #120 on: October 10, 2008, 17:07:45 »
Itsellänikin on käynyt samanlailla,en usko että IP:ssä on ollut virheitä koska itse testasin seuraavana päivänä samaa servua nii toimi ku unelma  :-)
« Last Edit: October 10, 2008, 17:09:45 by Jaska_ »

kale-vaari

• View Profile
    • Email
« Reply #121 on: October 10, 2008, 17:43:35 »
Jep samanlaisia ongelmia mullakin,2-3 servua täällä joihin en pääse,olen kyselly muutaman kerran mikä mättää,kukaan ei osaa/halua vastata.
Itse voin kyllä hostata eikä kukaan ole valittanu että mun servussa olis vikaa.

Sampaaa

• View Profile
    • Email
« Reply #122 on: October 10, 2008, 18:40:25 »
Tuota noin nyt kun oon tässä muutaman kerran yrittänyt liittyä johonkin verkkopeliin ja kirjoitan palkkiin jonkun ip.osoitteen, jonka ainakin luulisin(?) olevan sillä hetkellä toiminnassa niin käy näin:

Painan ok ja peli rupeaa lataamaan järviä ja vesistöjä, sitten ilmestyy ikkuna jossa lukee "yhdistetään.. odota (luku)" ja tuon kirjoituksen alapuolella on kyseisen ip.n osoite jonne yritän päästä.. sitten kun tuo 150 sek aika tuosta on kulunut loppuun niin kyseinen ikkuna jää vain paikalleen eikä mitään tapahdu, tuon jälkeen siis takaisin-painike on ainoa toiminnassa oleva. Siitä jos painan niin tulee "odota yhteyttä suljetaan, jos kestää kauan tarkista palomuuri" no siellä ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa.

Mistähän moinen voisi johtua. Minustako(?)  olenko onnistunut kirjoittamaan ip-osoitteeseen jonkun virheen, vai mikähän tässä nyt on? Mielellään kuulisin vinkkejä ja apua siitä mitä mä nyt teen väärin. ;)

Sama ongelma minullakin muutaman kerran vaikka kaveri sanonu et on ite siinä pelissä tarkistanu monesti ip.n ja ja yrittäny monta kertaa eikä vaan toimi.
Sampaaa(tjk-fin)

Coineye

• View Profile
    • Email
« Reply #123 on: October 12, 2008, 12:31:02 »
Lauantaina 11.10 klo 12 aikoihin katkesi kesken pelin aloituksen yhteys serveriin (propilkki.servegame.org) ja sen jälkeen en ole päässyt
pelaamaan verkossa.
Asun PPOn alueella ylivieskassa eikä netin kanssa ole mitään ongelmia. Yhteys on tätä ennen pelannut moitteettomasti.
Olen ottanut myös palomuuriin pois päältä ja kokeillut mutta ei apua.
Mikä neuvoksi, koukuttaa eikä pääsee kavereidan kanssa pelaamaan.
Asseri
"Eilinen on tippa orjan verta, huominen kutsuu kuin meri hukkujaa"
Timo.K.Mukka

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #124 on: October 12, 2008, 12:51:48 »
Lauantaina 11.10 klo 12 aikoihin katkesi kesken pelin aloituksen yhteys serveriin (propilkki.servegame.org) ja sen jälkeen en ole päässyt
pelaamaan verkossa.
Asun PPOn alueella ylivieskassa eikä netin kanssa ole mitään ongelmia. Yhteys on tätä ennen pelannut moitteettomasti.
Olen ottanut myös palomuuriin pois päältä ja kokeillut mutta ei apua.
Mikä neuvoksi, koukuttaa eikä pääsee kavereidan kanssa pelaamaan.
Asseri
Itse asun Kalajoella ja PPO on minullakin ja ei ole mitään onkelmia. Teitkö jotain päivityksiä tai muuta vastaavaa ennen, kun katkesi?
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Coineye

• View Profile
    • Email
« Reply #125 on: October 12, 2008, 14:02:28 »
No asia selvisikin pääsin tänää klo 15 servulle ja Nuotiovahti ilmoitti että serverissä oli IP osoite vaihtunut.
Joten eipäs siinä sen kummenpaa.
Kiitos ja kireitä siimoja.
« Last Edit: October 12, 2008, 15:11:34 by Coineye »
"Eilinen on tippa orjan verta, huominen kutsuu kuin meri hukkujaa"
Timo.K.Mukka

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #126 on: October 17, 2008, 00:57:12 »
Ei osunut silmiin aiheesta,joten kysyttämpä sitten:

Olen ladannut propilkin sivuilta uusimman saatavissa olevan version (29.4.08)...

Siinähän pitäisi olla toiminto "pelaa ikkunassa"??? Pitäisihän?   (ainakin äitini koneella se aukeaa "ikkunaan".

Kysymys kuuluukin... miksi ei minun koneellani?  Jotain ideoita?
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #127 on: October 17, 2008, 06:16:59 »
Jep samanlaisia ongelmia mullakin,2-3 servua täällä joihin en pääse,olen kyselly muutaman kerran mikä mättää,kukaan ei osaa/halua vastata.
Itse voin kyllä hostata eikä kukaan ole valittanu että mun servussa olis vikaa.

Tämä saattaa johtua serverillä olevasta palomuurista. Huomannut että, oma serveri plokkaa tietyt IP:t pois vaikka olisi ihan normeja yksityis osotteita.
Ratkaisua en tuohon ole vielä keksinyt mutta, aikanaan sekin tulee kunhan kerkiän/innostusta riittää=)

-Nismox-

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #128 on: October 19, 2008, 14:37:32 »
Mä pääsen toisten peleihin,mut en itse voi hostata... tylsää...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #129 on: October 19, 2008, 15:37:29 »
Mä pääsen toisten peleihin,mut en itse voi hostata... tylsää...
Poista NAT käytöstä ja ala hostaamaan=)

-Nismox-

jawa75

• View Profile
    • Kotisivu
« Reply #130 on: October 19, 2008, 20:13:39 »
Tai tee reikä portille 4500

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #131 on: October 20, 2008, 15:10:00 »
Taitaa olla ongelma syvemmällä... oon tässä naapurin 8 megasen langattoman siipeilijänä ja luulempa että ongelma on ko. herran modeemissa ja  hän ei osaa moista porttia sinneaukasta. Olen itte koittanut kyl propilkin hyväksyttää ja tuon 4500- portin niin windowsin kuin nortoninkin palomuureissa.

NightPiker

• View Profile
    • Email
« Reply #132 on: October 23, 2008, 01:05:20 »
Mitäs... Peli toimii loistavasti paitsi tuo teksti temppuilee:
http://img221.imageshack.us/my.php?image=pp2ku6.png
sori, eka kuva oli liian pien.

E: Ongelma ratkaistu. Ongelmana oli väärät ajurit, joiden takia Pixel Shader, Vertex Shader ja 3Dkiihdytykset hävisivät.
« Last Edit: October 26, 2008, 13:40:11 by NightPiker »
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #133 on: October 28, 2008, 18:56:00 »
Osaako kukaan antaa selitystä tähän:

(olen pahoillani kuvan koosta, en osaa tehdä suurempaa :oops:)

Eli yritän pistää 32 bit Vistalla play login päälle, mutta tallennusvaiheessa tulee tuollanen ilmoitus. Kokeilin myös järjestelmänvalvojana, koska oletin vian olevan siinä, että olen normaali käyttäjä. Oletin väärin. Myös j-valvojana tuli tämä ilmoitus.

Joten perimmäinen kysymys: Miksi näin, teenkö jotain ankarasti väärin? Löytyykö tähän asiaan helppiä?

-Don Miguel
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #134 on: October 28, 2008, 19:58:36 »
Niin ,osaisiko joku neuvoa tai antaa vihjeen miksi mulal ei toimi "pelaa ikkunassa" ? Kun taas esim äiten läppärissä propilkki aukee pieneen ikkunaan jonka voi halutessaan suurentaa.

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #135 on: October 28, 2008, 22:41:03 »
Niin ,osaisiko joku neuvoa tai antaa vihjeen miksi mulal ei toimi "pelaa ikkunassa" ? Kun taas esim äiten läppärissä propilkki aukee pieneen ikkunaan jonka voi halutessaan suurentaa.

Eli ilmeisesti sulla on versio 0,6 jolla näin pystyy tekemään, siitä on hyvä lähteä liikkeelle. =)

Ihan hatusta vedetty ehdotus:

Lataa PP2 uudelleen -katso miten käy (vai onko konsti jo tuttu?) Näin äkkiseltään en muuta keksi...

-Don Míguel

Edit: Jos tälläisiin toimiin ryhdyt ja haluat säilyttää ennätyksesi, niin käy ottamassa records.dat kansiosta varmuuskopio.
« Last Edit: October 28, 2008, 23:06:59 by Don Miguel »
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #136 on: October 29, 2008, 00:09:16 »
pitäisikö tuon PELAA IKKUNASSA- tominnon olla automaattinen vai jostain laittaa päälle se???

EDIT: ongelma poistunut. laitoin ruxin pois siitä kokonäyttökohdasta =) kas ku en aiemmi hokannut=)
« Last Edit: October 29, 2008, 00:29:53 by jarmoankka »

Kaizzu

• View Profile
    • Email
« Reply #137 on: October 29, 2008, 07:59:10 »
en tiedä löytyykö tuolta apua, mutta jokuhan voi koittaa sitä tuohon käyttö estetty ongelmaan http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/help/31ad4562-aee7-4fed-8316-89114dc973031035.mspx

Itsellä ei ole vistaa, eikä tule.

Ja toisessa mestassa luki jotain seuraavaa "Eikun en siis pysty muuttamaan oikeuksia. Myös adminilla ja systemillä on ainoastaan lukuoikeudet" ja jatkoa "Niinpä, siksi juuri pitäiskin saada ne fileet sun admin accountin omistuksen alle, ownerina sitten voit muuttaa noita oikeuksia miten tykkäät. Voihan toki olla että se "take ownership" on estetty"
"Veikkaisin että pitää muuttaa se oma admin tunnus owneriksi security tabin Advanced namiskan alta ja sitten saat laitettua itsellesi full control ko. hakemistoon"

En tiedä auttaako nuo yhtään tuohon ongelmaan.
« Last Edit: October 29, 2008, 08:03:29 by Kaizzu »

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #138 on: October 29, 2008, 14:49:21 »
Osaako kukaan antaa selitystä tähän:

(olen pahoillani kuvan koosta, en osaa tehdä suurempaa :oops:)

Eli yritän pistää 32 bit Vistalla play login päälle, mutta tallennusvaiheessa tulee tuollanen ilmoitus. Kokeilin myös järjestelmänvalvojana, koska oletin vian olevan siinä, että olen normaali käyttäjä. Oletin väärin. Myös j-valvojana tuli tämä ilmoitus.

Joten perimmäinen kysymys: Miksi näin, teenkö jotain ankarasti väärin? Löytyykö tähän asiaan helppiä?

-Don Miguel

Eli itse sain tallennettua, kun otin kopion tuosta settings.dat tiedostosta toiseen kansioon, muutin siellä sen kohdan ja korvasin vanhan settings.dati tiedoston sillä uudella. Ymmärsitkö?  :wink:

Kala-Vale

• (Wannabe) Kei
  • Odota nainen!
    • MSN Messenger - merzi1976@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #139 on: October 29, 2008, 16:14:50 »
Muutin j-valvojana käyttäjällekkin muokkausoikeudet.  Pääsin nyt muokkaamaan tiedoston, mutta eipä pelitä... tekee nyt record tiedostoa ko. kansioon  :-o.
Antaa olla nyt hetkeksi kokeilut Visvalla...  (järjestyksenvalvojalla pitäisi olla muokkausoikeus, mutta ei anna muokata, siksi laitoin käyttäjälle oikeudet)

edit: Koitteli uskoa senverran, että kokeilin fläppärille samaa. Tässä XP ja homma pelasi ihan mallikkaasti.
Näköjään toi record tiedostokin on static kansiossa... mikälie kun Visva näytti sen vasta muutoksen jälkeen.

Eli saa tuo Visva olla ilman playlogin nauhoitusta, piste  :-D
« Last Edit: October 29, 2008, 19:39:00 by [TKP] Kala-Vale »
En oe lähekään nin seaisi, ku sin lulet.

Kobe

• View Profile
    • Email
« Reply #140 on: October 29, 2008, 16:29:40 »
Ongelma on tod.näköisesti siinä, ettei vistalla pysty hallinnoimaan edes "j-valvojana" Programfiles kansiossa, MITÄÄN.. Tämä parantaa virusturvaa ja huonontaa käytettävyyttä

sensuuri

• View Profile
    • Email
« Reply #141 on: November 05, 2008, 14:45:31 »
Ongelmana on verkkopelin satunnainen katkeilu, eli katkeaa yhteys serveriin, yrittää takaisin, yhdistää kyllä serveriin mutta kun yrittää kirjautua pelaajanimellä sisään tulee teksti :

Kirjautuminen epäonnistui:
Yhteyspyyntö evättiin.

Mistä moinen ongelma johtuu?

Tonnimiäs

• View Profile
    • Tarvaisen vaappu ja vehje
    • Email
« Reply #142 on: November 05, 2008, 17:19:52 »
Ongelmana on verkkopelin satunnainen katkeilu, eli katkeaa yhteys serveriin, yrittää takaisin, yhdistää kyllä serveriin mutta kun yrittää kirjautua pelaajanimellä sisään tulee teksti :

Yhteyspyyntö evättiin.

Ei oo tullut vielä banaania, mutta jos se katkeilee "satunnaisesti" ja tuota valittaa niin ensimmäisenää tulee mieleen tuo banniminen, mutta jos ei ole se kyseessä niin sitten en osaa sanoa. :-)

sensuuri

• View Profile
    • Email
« Reply #143 on: November 06, 2008, 00:24:27 »

Yhteyspyyntö evättiin.

Ei oo tullut vielä banaania, mutta jos se katkeilee "satunnaisesti" ja tuota valittaa niin ensimmäisenää tulee mieleen tuo banniminen, mutta jos ei ole se kyseessä niin sitten en osaa sanoa. :-)

Yhden bannin saaneena ( Hässi prkl :-D) voin todeta, että kickiä peeloilusta on tullut noilla teksteillä...

-Migu (FIN)

Sehän se sit vissii on, ihmettelen vain miksi, mitään koodeja en ole käyttänyt ja aina asiallisesti käyttäytynyt... Tosin , täytynee kysyä tätä hostin pitäjältä, vain yhdellä hostilla ollut ongelmaa , ja sieltä jostain "pomppimisesta" tuli kerran noottia, vaikka mitään muuta tehnyt kuin pilkkinyt ihan normaalisti.

SirPaM

• :D
    • View Profile
    • Email
« Reply #144 on: November 06, 2008, 06:01:21 »
Eli todellakin kyse oli autobanneista ja sinulle laitoinkin jo YV:tä asiaa koskien.
Terv. itsekkin autobannit saanut..:(

Botti [HKKM]

• View Profile
« Reply #145 on: November 06, 2008, 07:03:04 »
vasta aloittaneena ihmettelen et miten ne autobannit saa ... vissii pitää jostain imasta joku ohjelma joka sen tarjoaa

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #146 on: November 06, 2008, 07:15:29 »
Nuo autobannit saa esim käyttämällä nopeus huijjausta. Vataavasti sitten taas pelin hosti pystyy potkimaan tonttiin jos pelissä käyttäytyy arvottomasti eikä kehotuksista huolimatta tajua lopettaa. Tuo kick toiminto on myös hostin adminien käytössä.

-Nismox-

SirPaM

• :D
    • View Profile
    • Email
« Reply #147 on: November 06, 2008, 07:24:26 »
Todellakin, mutta niikun tässä sensuurin tapauksessa on käynyt niin että, hän sai hän ilmeisesti sai nuo bannit automaattisesti ilman minkäänlaista syytä.
Elikkäs valaiskaapa joku viisaampi, mitä tämmöisessä tapauksessa on oikein tapahtunut.
Itsekkin jokus autobannit saaneena tiedän että tämä on mahdollista ilman minkäänlaista väärinkäyttöä.

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #148 on: November 06, 2008, 08:14:36 »
No tuossa saattaa olla syynä joku takana pyörivä softa. Esim p2p softat eli DC++, Torrent, Soulseek ja Limewire. Sitten taas Messengerin etätyöpöytä pelin aikana on itelle antanut tuon speed cheating herjan.  TuneUp 2007 ohjelman, optimoidulla netti säädöllä pelistä saa oitis tuon herjan, se kun jatkuvasti hakee optimaalista säätöä koneen ja netin välille.Yleiseti voidaan kai sanoa että, kaikki softat mitkä "nopeuttaa" konetta jotenkin, saattaa tuon herjan antaa. Väittäisin jopa että, väärin konfattu nettiboxi sekoittaa myös autoban toimintoa
(kokeilematta vielä), siellä jos on jokin limiitteri päällä eli rajoittaa kaistan käyttöä, saattaa tuokin aiheuttaa banaanit.

Pääasiassahan tuo Autoban toiminto toimii moitteetta ja onkin melkolailla syytä selvitellä syitä potkuihin jos niitä syyttä saa, varsinkin jos on toistuvaa, yksittäis tapauksissa varmaan on kyse juuri tuosta tautaohjelmasta.

-Nismox-

sensuuri

• View Profile
    • Email
« Reply #149 on: November 06, 2008, 15:17:37 »
Jaahas ja taasen rävähti bänniä, oliko manuaalinen vai automaattinen siitä en tiedä... Täytynee alkaa sulkemaan tuota torrenttia tuolta takaa, onko kokemuksia voiko IRC aiheuttaa samanlaisia ongelmia? Itsel yleensä takana auki Revconnect, Torrentti, IRC, nettiselain + kasa muuta röhnää, joten vika johtunee näistä?

Lisäyksenä: tuli mieleen että voiko esim toisen henkilön käyttö samaa routteria aiheuttaa jonkinlaisia lagipiikkejä, että datan kulku hetkeksi toisen rasittaeassa modeemia katkeaa serverille ja kun kaistaa taas on on ukko kävellytkin jo pitemmän matkaa, serveri logaa tämän koodauksena -->ban?
« Last Edit: November 06, 2008, 15:23:08 by sensuuri »

center>