paras kirrelle

Started by kirrekalle, August 09, 2006, 14:22:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Suosikki uistintyyppisi kirrelle?

Lippa
62 (25.2%)
Vaappu
64 (26%)
Jigi
8 (3.3%)
Lusikka
37 (15%)
Leech
30 (12.2%)
Perho
13 (5.3%)
Mato
8 (3.3%)
Joku muu
24 (9.8%)

Total Members Voted: 224

kirrekalle

itse käytän 2koko vibraxia.

pvdriver

jos veneestä vetää, on paras pieni rapala original puna-oranssina ambulanssina.

jormavirveli

itse olisin menossa keskiviikkona ostamaan ottipeliä kirrelle. kertokaa mikä olisi hyvä jos kalastan istutuslammessa?

pvdriver

aiotko kalastaa veneestä uistelemalla, vai rannalta heittämällä. Tuo ambulanssivaappu on hyvä uisteluun.

Fiskare

Mulla parhaiten on toiminut Meppsin lippa.
:-D

jormavirveli

rannalta. voisiko lotto olla hyvä  jos on niin minkä kokoinen.?.

imot90

Laitoin lusikka, kun en ole saanut ylös asti kuin kaksi kirjoa ja molemmat pikku tobylla :D

kaivo

Kaikenlaisilla sopivankokoisilla (alle 10 cm) vieheillä on mahdollista saada kirjolohta. Käyttötilanne ratkaisee, millaisia vieheitä milloinkin kannattaisi kokeilla.

Käyttötilanteeseen liittyvät kalapaikan olosuhteet samaan tapaan kuin mitä tahansa kalaa pyydettäessä, lisättynä kalastuspaineella. Kova kalastuspaine voi suosituilla istarivesillä vaikuttaa siten, että tulosta tulee vieheillä joita kalat eivät vielä ole nähneet kyllästymiseen asti.

Heti istutusten jälkeen paljon käytetyt ja tehokkaat Räsäset, Lotot ja räikeät vaaput menettävät tehoaan kalojen viisastuessa, jolloin viehekokoa on syytä pienentää ja suosia myös hillitymmän värisiä vieheitä. Esimerkiksi leechit (perhojigit) tummissa väreissä ja ohuella siimalla heitettyinä voivat olla kova sana. Unohtaa ei kannata myöskään pinta- ja pohjaongintaa tahnalla ja muilla syöteillä.

johndoe

Tänä vuonna saanut kaikki kirjot sekalaisilla vaapuilla ja tänään tuli sitten ihan lusikalla yli 2 kilon kirre. Ainakin täälläpäin useimmat käyttävät punttiperhoa jolla tulee valtaosa saaliista.

jormavirveli

onko kenelläkään kokemuksia tälläisestä? http://www.nilsmaster.fi/fi/nilsmaster/bigmouth.htm

jormavirveli

mulla on tämmöiset kirren kalastukseen

pilkkiäijä

Parhaiten on tullut räsäsellä,jossa värinä tuo:
ja painona 11g. myös calico-catilla ja kokona 1 tai 2, ja värinä puna/valko/musta, on tullut pari kirjolohta.Ja varmaankin pienillä värikkäillä vaapuilla tulee myös.
Olen kalastelijapoika!

pvdriver

mulla on tossa isossa kuvassa näkyvä ambulanssivaappu, sekä tuo räsänen tuossa pikkukuvassa. Ambulanssilla on tullut, äsäsellä ei vielä.

jormavirveli

pvdriver mikä noista on ambulanssi vaappu?

pvdriver

mulla on samalainen 4000-kela, ja 2,4m vapa yleiskalastuksessa, ja ootto-ongessa. Ajattelin hankkia 1000-luokan vehkeet tähän puuhaan, eli pikku vaappujen, lusikoiden ja lippojen heittelyyn.  Miten paksua siimaa käytätte (monofiiliä)?  ajattelin että 0,30 on liian paksua kevyiden vieheiden heittelyyn, koska heittopituus kärsii? onko 0,20 - 0,25 liian  ohutta kirjolohen heittokalastukseen tonni-luokan välineillä?

pvdriver

mihin luokitellaan muuten 4000 sarjan kelat?
entä 2000?
eikös tonni, eli 1000 ole light?
ja 500 on ul eli ultra-light?

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: jormavirveli on April 10, 2007, 19:24:30
Tuo vasemmassa alakulmassa oleva Countdown on ambulanssivaappu.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

jormavirveli

Olen aina luullut, että ambulanssi väri on valko/punainen. :-D

pvdriver

vanhat ambulanssithan (hälytysajoneuvot) olivat puna-keltaisia, ja uudet puna-valkoisia, joten kumpaakin voi nimittää "ambulanssiksi".
molemmat ovat yleisiä termejä kalastuksessa, mutta kirjolohelle soveltuu paremmin tuo nimenomainen puna-keltainen.

pvdriver

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on April 11, 2007, 20:34:58
Quote from: jormavirveli on April 10, 2007, 19:24:30
Tuo vasemmassa alakulmassa oleva Countdown on ambulanssivaappu.
se on muuten Rapala Original

H.a.u.k.i

Itse käytän eniten lippaa tai vaappua.
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

pilkkijä89

keväällä on toiminut 5 ja 6 cm räsäsen väri lapinkulta.ja sitte tuo papukaija väri lämpimämmällä.lipoillakin toki jaa ja pikku vaapuilla.sekä leetceillä.Loppu viimeinhän se tuntuu syövän kaikkea :D
onko totta?

Yuz

Ostin tänään ambulanssin Mini Fat Rapin, maksoi 8€, mutta varmasti paras heittokalastukseen kirrelle.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

jormavirveli

Tässä on uusia kirrelle(myös vanhoja).
mielipiteitä!

Rambo-Jonne

Ehkä enemmän liitsejä voisi hankkia. Itse olen tottunut hieman pienemmillä uistimilla kirjoa narraamaan, mutta eiköhän sitä nuillakin.

[Vision]

Musta ja oranssi leech
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Rambo-Jonne

Quote from: jormavirveli on May 08, 2007, 16:58:02
minkä värisiä liitsejä?
Musta(vihreä pää), punainen, oranssi ja oliivi on itsellä antaneet kirreä.

jaska74

Kuhastelija

Itse suosin leechejä, halpoja jätettäväksi pohjaan. Leech on hyvä niin virtaavassa vedessä kuin seisovassakin, kunhan sitä osaa oikein uittaa. Myös jotkut lipat kuten jo tässä topikissa aiemmin mainitut Meppsit ovat hyviä, virkeän uintinsa takia. Lisäksi Bete Lotto on aivan oma lukunsa lipoista puhuessa,  siinä yhdistyy kolme hyvää ominaisuutta: pitkäheittoisuus,Vaappuva uinti ja lipan lehden erinomainen pyörintä.
Jos vaapuista pitäisi valita niin Salmo Hornet, Rapala Countdown ja 5cm Nils Master Incivible.

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: kuhamään on May 15, 2007, 20:07:04
Itse suosin leechejä, halpoja jätettäväksi pohjaan. Leech on hyvä niin virtaavassa vedessä kuin seisovassakin, kunhan sitä osaa oikein uittaa. Myös jotkut lipat kuten jo tässä topikissa aiemmin mainitut Meppsit ovat hyviä, virkeän uintinsa takia. Lisäksi Bete Lotto on aivan oma lukunsa lipoista puhuessa,  siinä yhdistyy kolme hyvää ominaisuutta: pitkäheittoisuus,Vaappuva uinti ja lipan lehden erinomainen pyörintä.
Jos vaapuista pitäisi valita niin Salmo Hornet, Rapala Countdown ja 5cm Nils Master Incivible.
Ei liian halpoja leechejä kumminkaan. Ite ostin taannoin OPM:n valkosia leechejä ku oli 10 pakkauksessa ja oli halpoja. Ovat olleet ihan paskoja! Koukut katkeilee kun vähän nyppäsee tukista :-o karvat lähtee ja se lanka mikä karvoja pitää kiinni purkaantuu...Ihan perseestä.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani