Kiitos!
Mitenkäs pitkä tuo vapa sinulla on ite ajattelisin tota 165cm tai 180cm?
Entäs siiman paksuus?
Ja vielä yksi kysymys onko se kelan kampi takaliikkeetön kun en huomannut että se olisi missään lukenut. 
Vapa on 165 cm. Jos veneestä heittelee niin se on ihan sopiva, jos rannalta niin 180 cm vois olla passeli. Ihan sopivia ovat molemmat kumpaankin tarkoitukseen, näin ne mua liikkeessä opasti ja itse olen saman todennut.

165 senttiä pitkällä on lentänyt niin rannalta kuin veneestäkin ihan hyvin.
Daiwan kela on takaliikkeetön, sulava kelaus ja kun kammen pysäyttää niin siihen se jää, ei minkäänlaista takaliikettä havaittavissa. (Okuman kelasta en osaa sanoa, mutta sitäkin on kehuttu paljon, joten tuskin siinäkään sen suurempia takaliikkeitä on.)
Siiman paksuutena on mulla 0,13 mm, mutta myös 0,15 mm on hyvä. Ei niillä suuremmin eroa ole, jotain tuota luokkaa kannattaa kuitenkin ottaa. Ei ainakaan kovin paljon paksumpaa, että säilyy tunnokkuus ja tärpin tuntee herkästi. En ole siimaa vielä kertaakaan saanut poikki vetämällä, kerran on nirhautunut kiveä vasten poikki (puolen tunnin vehtaamisen jälkeen) kun jäi niin pahasti kivien väliin jumiin.
Kannattaa tosiaan käydä liikkeessä kokeilemassa, voi löytää parempiakin vaihtoehtoja kun myyjältä kyselee tai kokeilee vaan mikä tuntuu kädessä hyvältä, se on se tärkein asia. Tässä on kuitenkin setti mitä voin hyvillä mielin suositella.