Chat

Kirjoittaja Aihe: isoin kala jigillä  (Luettu 11161 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

kuha kalle

• Profiili
Vs: isoin kala jigillä
« Vastaus #120 : Kesäkuu 11, 2011, 11:23:38 »
Itsellä isoin kala jigillä on 65 cm kuha, jonka paino jäi arvoitukseksi vaa´an puuttumisen takia. Vapautin. Lisäksi tullut myös 2.5 kilonen hauki.

Kyllä sillä viehetyypillä on väliä, joskus kalat napaavaat vain siihen tietynmalliseen ja väriseen jigiin, kun muilla jigimalleilla, mut samalla värillä ei saa edes tärppejä. Joskus ainakin kuhat kuhat vain ovat todella tarkkoja siitä, mihinkä ne nappaavat.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

ahti kiiski

• Kalastusta jo alkuajoista.
    • Profiili
« Vastaus #121 : Kesäkuu 11, 2011, 23:28:34 »
Lähes kaikki suurimmat kalani on tullut jigillä:

Kirjolohi 1550g
Hauki 3385g
Ahven 575g
Kuha 1270g
Taimen 2875g (verestettynä)
Lahna 2900g

Ja tosiaan sillä ei niinkään ole merkitystä kalastaako kala-  vai toukkajigillä, molemmat yhtä tehokkaita kun sopivan värin löytää!
On sillä nyt jotain väliä kalastaako kala- vai toukkajigillä, koska toukkajigissä minä harvemmin käytän perukkeita, koska kalastan niillä  pääosin ahvenia.Isommat hauet vaan katkovat siimat aika helposti ilman perukkeita.

Höh...Joskus ihan yrittämällä yrittänut isoilla toukka jigeillä haukea...Vielepä ihan hyvällä menestyksellä...Kalajigeillä taas olen jigaillu AINOASTAAN ahvenia ja kuhia :roll:, jostakin syystä ei ole haukee ottanut kalajigiin.
-------------O N K I--------------

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #122 : Kesäkuu 12, 2011, 09:51:25 »
Noh, jostain syystä kun kalaan lähtee niin se on aivan sama kumpaa sielä uittaa. Sillä nyt vaan tulee parhaiten mikä sielä siiman päässä on, joten sillä ei ole mitään merkitystä onko se toukka- vai kalajigi. Melko lähelle 50%-50% menee toukka- ja kalajigeillä saadut kalat ihan joka lajin kanssa. Koossakaan ei voi olla valittamista kun suurin hauki tullut toukkajigillä, ahven kalajigillä, lahna kalajigillä, kuha toukkajigillä, taimen kalajigillä, kirjolohi toukkajigillä..

Minä en ainakaan ole perehtynyt vielä niin syvälle jigikalastukseen että pitäisi jigiä vaihtaa jatkuvasti ja etsiä sitä oikeaa väriä, jostain kumman syystä sitä kalaa vaan tulee lähes aina, ja tosi usein vieläpä hyvinkin. Se on kiinni siitä käden liikkeestä  :wink:
Olen kalastelijapoika!